Dagligvarugalan
Dagligvarugalan är branschens stora galakväll där alla duktiga medarbetare i dagligvarubranschen runt om i landet står i fokus och får en välförtjänt plats i rampljuset. Under kvällen uppmärksammas och belönas branschens alla hjältar som i det tysta ser till att den svenska livsmedelsförsörjningen fungerar och att konsumenterna både inspireras till stordåd i köket och vid middagsbordet.
Galan föranleds av flera månaders juryarbete där finalister så småningom utses i 20 kategorier. Vi delar ut ytterligare 2 priser i Dagligvarugalans namn på vårt event Dagligvarudagen som i går av stapeln 17 september i Örebro (Dagligvarudagen arrangeras också i Umeå och Malmö).
Jurygrupperna består av namnkunniga personer med anknytning till dagligvaruhandeln.
Dagligvarugalan arrangeras av branschtidningen Fri Köpenskap.
Dagligvarugalan är branschens stora galakväll där alla duktiga medarbetare i dagligvarubranschen runt om i landet står i fokus och får en välförtjänt plats i rampljuset. Under kvällen uppmärksammas och belönas branschens alla hjältar som i det tysta ser till att den svenska livsmedelsförsörjningen fungerar och att konsumenterna både inspireras till stordåd i köket och vid middagsbordet.
Galan föranleds av flera månaders juryarbete där finalister så småningom utses i 20 kategorier. Vi delar ut ytterligare 2 priser i Dagligvarugalans namn på vårt event Dagligvarudagen som i går av stapeln 17 september i Örebro (Dagligvarudagen arrangeras också i Umeå och Malmö).
Jurygrupperna består av namnkunniga personer med anknytning till dagligvaruhandeln.
Dagligvarugalan arrangeras av branschtidningen Fri Köpenskap.
Fri Köpenskap
Fri Köpenskap är dagligvaruhandelns oberoende B2B-tidning som bevakat branschen sedan 1943. I Fri Köpenskap bevakas, granskas, analyseras och debatteras allt viktigt som händer inom dagligvarubranschen. Läsarna är handlare och anställda i butiker samt beslutsfattare hos kedjorna, handelns organisationer, livsmedelsföretagen och grossisterna.
Tidningen Fri Köpenskap utkommer med omkring 30 utgåvor per år. På nätet når vi cirka 12 000 unika användare i veckan rakt in i målgruppen. Digitalt jobbar vi i nära samarbete med vår systersajt Food Supply. Nyhetsbrev med hög öppningsfrekvens skickas ut alla vardagar till närmare 9 500 mottagare. Fri Köpenskap är också arrangör av årets största och viktigaste branschevent, Dagligvarugalan.
Mona Johansson
Chefredaktör Fri Köpenskap
Fri Köpenskap är dagligvaruhandelns oberoende B2B-tidning som bevakat branschen sedan 1943. I Fri Köpenskap bevakas, granskas, analyseras och debatteras allt viktigt som händer inom dagligvarubranschen. Läsarna är handlare och anställda i butiker samt beslutsfattare hos kedjorna, handelns organisationer, livsmedelsföretagen och grossisterna.
Tidningen Fri Köpenskap utkommer med omkring 30 utgåvor per år. På nätet når vi cirka 12 000 unika användare i veckan rakt in i målgruppen. Digitalt jobbar vi i nära samarbete med vår systersajt Food Supply. Nyhetsbrev med hög öppningsfrekvens skickas ut alla vardagar till närmare 9 500 mottagare. Fri Köpenskap är också arrangör av årets största och viktigaste branschevent, Dagligvarugalan.
Mona Johansson
Chefredaktör Fri Köpenskap